Wariant TREM2 związany z ryzykiem choroby Alzheimera AD 3

Łącznie 1236 uczestników badania z wynikiem 0 w skali CPS zostało wykorzystanych jako kontrole w pełni poznawcze. Wybraliśmy 110 050 kontroli populacji spośród uczestników różnych projektów badawczych w deCODE Genetics, z wyjątkiem tych, u których zdiagnozowano chorobę Alzheimera. Populacja norweska
Regionalny Komitet Etyczny i Norweska Agencja ds. Ochrony Danych zaakceptowały badania. Próbka pacjentów z chorobą Alzheimera składała się z ambulatoryjnych pacjentów w domu, którzy zgłosili się do trzech klinik pamięci w południowo-wschodnim regionie zdrowia Norwegii z powodu podejrzanej demencji. Pacjenci przeszli znormalizowaną kompleksową ocenę, która polegała na pobraniu wywiadu medycznego od pacjenta, a także bliskiego członka rodziny, kompleksowych testów neuropsychologicznych, badania fizykalnego i psychiatrycznego z wykorzystaniem standaryzowanych skal oceny, analiz próbek krwi i obrazowania mózgu. .16 Rozpoznania choroby Alzheimera ustalono zgodnie z kryteriami ICD-10 dla badań. Kontrole rekrutowano w ramach badania Tematycznie zorganizowana psychoza (obejmującego 700 pacjentów i 291 kontroli) 17 i dwóch norweskich badań nad zaburzeniem nadpobudliwości psychoruchowej (z udziałem 626 pacjentów i 898 osób z grupy kontrolnej).
Populacja Emory
Wszyscy uczestnicy przeszli ocenę badań w Centrum Badawczym Chorób Choroby Alzheimera w Atlancie. Uczestnicy zostali sklasyfikowani jako kontrole lub jako osoby z prawdopodobną chorobą Alzheimera po przeglądzie historii, badaniu fizykalnym, testach neuropsychologicznych i dostępnej dokumentacji klinicznej podczas konferencji konsensusowej między neurologami, neuropsychologami i innymi pracownikami służby zdrowia. Wszystkie kontrole poddano wstępnemu badaniu poznawczemu za pomocą Mini-Mental State Examination (MMSE) i Clock Drawing Test (CDT) oraz tych, którzy zostali upośledzeni (wynik Z, -1.79 lub mniej) po dostosowaniu do wieku, płci i wykształcenia i wszystkich pacjentów z chorobą Alzheimera przeszła dalsze testy neuropsychologiczne, na które złożył się: Skrócony test pamięci wzrokowej, Skala pamięci Wechslera – Zmieniona pamięć logiczna I i II, Skala inteligencji dorosłego inteligenta Wechslera – Poprawione podobieństwa, Skala inteligencji dorosłego inteligenta Wechslera III Span cyfrowy, Skala inteligencji dorosłego inteligenta Wechslera – Poprawiona Symbol cyfry, ocena kierunku linii, test tworzenia śladów A i B, płynność kategorii (zwierzęta, warzywa), płynność fonemiczna, test nazewnictwa w Bostonie, konsorcjum do ustanowienia rejestru choroby Alzheimera (CERAD) Pamięć listy słów, ocena CDT, Beck Inwentarz Depresji (dla uczestników w wieku <65 lat) i Skala Depresji Geriatrycznej (dla uczestników .65 lat). W wywiadach kontrole miały negatywną odpowiedź na pytania dotyczące osobistej historii choroby neurologicznej, a dokumentacja medyczna, która obejmowała obrazowanie (tomografia komputerowa lub obrazowanie metodą rezonansu magnetycznego), ocenę neuropsychiatryczną i testy pomocnicze, została poproszona i poddana przeglądowi, gdy jest dostępna.
Ludność Monachium
Pacjenci z chorobą Alzheimera byli rekrutowani w klinice pamięci Wydziału Psychiatrii Uniwersytetu w Monachium w Niemczech
[patrz też: olejek kokosowy na włosy, olej arganowy, olejek jojoba ]