W stronę bardziej kompleksowego znakowania żywności

Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) proponuje rewizję etykiety Nutrition Facts, która musi pojawić się na praktycznie wszystkich pakowanych produktach spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Propozycje agencji są silne, pilnie potrzebne i mogą w znacznym stopniu przyczynić się do zachowania konsumentów. Uważam jednak, że nie są one wystarczające – dodatkowe wymogi dotyczące etykietowania mogą w większym stopniu wpłynąć na wybory żywności, zmniejszyć otyłość i promować zdrowie. Ponad dwie dekady temu, podczas mojej kadencji jako komisarz FDA, nasz zespół miał okazję zaprojektować teraz ikoniczną etykietę Nutrition Facts, która została upoważniona przez Kongres w ustawie o znakowaniu i edukacji żywieniowej z 1990 r.1 Prawo przyznało FDA władzę wymagać od producentów żywności podawania ilości tłuszczu, cholesterolu, sodu, węglowodanów i białka zawartych w ich produktach oraz umieszczania tych ilości w kontekście typowej codziennej diety (za pomocą % dobowej wartości ), na podstawie realistycznych rozmiarów serwowania. Agencja była również zobowiązana do opracowania norm dotyczących oświadczeń zdrowotnych, takich jak lite i niski poziom sodu .
Zrozumieliśmy, że ograniczenie występowania chorób związanych z dietą i związanej z nimi śmiertelności było jednym z najważniejszych czynników, które mogliśmy wnieść w zdrowie publiczne. Naszym celem nie było dyktowanie zachowania, ale dawanie ludziom dokładnych, łatwych do odczytania informacji, które zachęcały ich do podejmowania zdrowszych wyborów żywieniowych.
Nic w przepisach nie określało, jak powinna wyglądać etykieta, ale wiedzieliśmy, że musi wykorzystywać naukę projektowania graficznego, aby popchnąć zachowanie. W żargonie marketingowców musiało wystrzelić . Nie było to łatwe zadanie, biorąc pod uwagę, że musieliśmy przedstawić wystandaryzowane informacje na temat wielu tysięcy produktów, od cukierków po pudełka na płatki do mrożonych obiadów. I musieliśmy dotrzeć do zapracowanych klientów stojących przed nawami bocznymi i przejściami z wyboru (sklep spożywczy prowadzi średnio prawie 43 000 przedmiotów, według Food Marketing Institute2).
Ostatecznie opracowaliśmy etykietę o takiej jasności, że w 1997 roku została wyróżniona nagrodą Presidential Award for Design Excellence. Projekt jest bardzo szczegółowo określony, od kroju pisma i rozmiaru po kolor (często surowy czarny i biały) do szerokości linii używanych do rozdzielenia Informacja. Większość konsumentów powiedziało, że używają etykiety podczas zakupów
Proponowane przez FDA aktualizacje etykiety Nutrition Facts stanowią pierwszą istotną zmianę od jej wprowadzenia i stanowią krytyczną okazję do wpłynięcia na przebieg epidemii otyłości.4 W ciągu ostatniej dekady sporo nauczyliśmy się o właściwościach wzmacniających cukier i jak promują przejadanie się i wiemy, że ludzie spożywają bogate w kalorie, słodkie produkty kosztem pokarmów o dużej zawartości składników odżywczych. Wytyczne żywieniowe Departamentu Rolnictwa nakłaniają Amerykanów do ograniczenia spożycia dodanego cukru – cukru, który dodaje się do żywności podczas przetwarzania lub przygotowywania, a nie jest nieodłączny od niej (jak to jest w owocach).
Ryc. 1. Ryc. 1. Etykieta FDA o proponowanym nowym odżywieniu. Aby wesprzeć to zalecenie, wniosek FDA wymagałby od producentów wskazania, ile cukru dodają do żywności, odróżniając ją od całkowitego cukru, który jest obecny
[więcej w: wstyd przed dentystą, chlorella zastosowanie, nfz wrocław przeglądarka ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: chlorella zastosowanie nfz wrocław przeglądarka wstyd przed dentystą