Rozpoznac promienice zoladka mozna jezeli stwierdzi sie wwymiocinach swoiste grudki promienicze

Rozpoznać promienicę żołądka można jeżeli stwierdzi się wwymiocinach swoiste grudki promienicze. Na rozpoznanie może naprowadzić także obraz radiologiczny. Cechuje go zazębiony, płaski ubytek w miejscu usadowienia się guza przy zachowanej sprawności ruchowej żołądka. Promienicę żołądka łatwo mylnie rozpoznać jako raka żołądka. Rokowanie w promienicy żołądka jest przeważnie niepomyślne. Leczenie takie samo jak w promienicy płuc (t. II str. 294). II. PRZEWLEKŁA CHOROBA WRZODOWA ŻOŁĄDKA (ULCUS PEPTICUM VENTRICULI CHRONICUM) Określenie. Okrągły wrzód trawienny sadowi się najczęściej w żołądku i w dwunastnicy, rzadziej w jelicie cienkim w miejscu zespolenia żołądkowo-jelitowego, bardzo rzadko w dolnej części przełyku. Cechy zasadnicze choroby anatomiczno-patologiczne, kliniczne i patogenetyczne są te same, niezależnie od siedziby wrzodu. Wywód chorobowy choroby wrzodowej żołądka. Stosunkowo rzadko wrzód jest wyrazem miejscowego t ylko uszkodzenia błony śluzowej wymienionych narządów. Natomiast w ogromnej większości przypadków jest on wyrazem anatomiczno-patologicznym choroby ogólnej. Toteż od dawna nie nazywam choroby wrzodem trawiennym żołądka ani przewodu pokarmowego, lecz nadaję jej miano: przewlekła choroba wrzodowa żołądka wzgl. przewodu pokarmowego. Choroba ta stwarza taki stan anatomiczny i czynnościowy żołądka czy też dwunastnicy, jelita czczego albo przełyku, że ich, błona śluzowa staje się w razie działania różnych czynników siedliskiem sprawy chorobowej, przebiegającej okresowo z wytworzeniem się mniej więcej głębokich wrzodów o znamiennej siedzibie, budowie i skłonności do przewlekłego przebiegu. Wrzody mają dużą tendencję do rozszerzania się po powierzchni i w głąb i wywołują wskutek tego często różne powikłania, mianowicie krwotoki, przebicie się do narządów sąsiednich lub do jamy otrzewnej, zrosty, guzy modzelowate i in. [patrz też: sprzedaż mebli do łazienek wielkopolskie, wzorcowanie mierników, olejek arganowy do włosów ]

Powiązane tematy z artykułem: olejek arganowy do włosów sprzedaż mebli do łazienek wielkopolskie wzorcowanie mierników