Rokowanie w przewleklym zapaleniu zoladka zalezy od postaci choroby i jej przyczyny

Rokowanie w przewlekłym zapaleniu żołądka zależy od postaci choroby i jej przyczyny. Przypadki dość świeże po usunięciu przyczyny zmiany w żołądku są już daleko posunięte, wyzdrowienie nie zawsze da się osiągnąć. Bezsok żołądkowy jest chorobą nieuleczalną, trwać jednak może latami. W przewlekłym zapaleniu wrzodziejącym rokowanie jest niepewne, nigdy bowiem nie można przewidzieć krwotoku żołądkowego ani jego obfitości. W postaciach wtórnych rokowanie zależy od choroby podstawowej. Zapobieganie przewlekłemu zapaleniu żołądka polega na przestrzeganiu higieny odżywiania, unikaniu wpływów wiodących do nieżytu żołądka i na leczeniu chorób, w przebiegu których często powstaje przewlekłe zapalenie żołądka. Leczenie w przewlekłym zapaleniu żołądka powinno przede wszystkim uwzględniać przyczynę choroby oraz oszczędzać chory narząd. Najważniejszą metodą jest leczenie dietetyczne. Choremu zaleca się pobieranie pokarmów w mał ej ilości na raz, o ściśle oznaczonej porze, 4-5 razy dziennie, nie śpiesząc, unikając pokarmów bardzo zimnych i bardzo gorących. Wyłącza się pokarmy ostre, kwaśne, marynaty, przyprawy korzenne, grzyby, nieprzetarte owoce, razowy chleb, pokarmy tłuste (tłuste mięso, tłusta ryba, słonina, smalec, wieprzowina, gęsina; tłuste sery, tłuste sosy itd. ), prócz deserowego masła i oliwy, zwierzynę, nieświeżą rybę, z płynów – napoje alkoholowe, mocną kawę, mocną herbatę i kakao. W nieżycie nadkwaśnym pokarmy podaje się w postaci płynnej, papkowatej i rozdrobnionej, by chory nie potrzebował długo je żuć, natomiast w nieżycie niedokwaśnym poleca się dłuższe przeżuwanie pokarmów. [podobne: rehabilitacja rzeszów, olejek kokosowy do włosów, olej arganowy ]

Powiązane tematy z artykułem: olej arganowy olejek kokosowy do włosów rehabilitacja rzeszów