Przewlekły ból, uzależnienie i Zohydro

Niedawne zatwierdzenie długo działającego opioidu Zohydro ER (wodorowinian hydrokodonu) przez Food and Drug Administration (FDA) doprowadziło do wyraźnego zniesienia napięcia pomiędzy bliźniaczymi wyzwaniami przewlekłego bólu i uzależnienia. Przewlekły ból, który dotyka dziesiątki milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych, wiąże się z utratą czynności i niepełnosprawnością, obniżoną jakością życia, wysokimi kosztami opieki zdrowotnej i przedwczesną śmiercią. Amerykańscy lekarze częściej rozpoznają i leczą przewlekły ból niż byli historycznie, a liczba recept napisanych dla opioidów wzrosła dziesięciokrotnie od 1990.1
Jednak w tym samym okresie odsetek zgonów spowodowanych przedawkowaniem w Stanach Zjednoczonych zwiększył się ponad trzykrotnie. To nie jest zbieg okoliczności. Wielu lekarzy zalecało stosowanie opioidów w leczeniu przewlekłego bólu bez przestrzegania najlepszych praktyk, zrozumienia ryzyka rozwoju zaburzeń związanych z używaniem substancji lub rozpoznawania czerwonych flag, które mogą pojawić się w praktyce klinicznej. Istnieją dowody z państw, w tym z naszej, Maryland, że niektóre osoby, których droga do uzależnienia zaczęła się od recepty na ból, przechodzą na heroinę.
Wprowadź Zohydro. Jednocząsteczkowa formulacja hydrokodonu, Zohydro dołącza do kategorii doustnych opioidów o przedłużonym uwalnianiu i długo działającym doustnym, które obejmują oksykontynę (chlorowodorek oksykodonu), trzy różne wersje siarczanu morfiny o przedłużonym uwalnianiu (MS Contin, Avinza i Kadian), Exalgo (chlorowodorek hydromorfonu), Opana ER (chlorowodorek oksymorfonu), Nucynta ER (tapentadol) i Embeda (siarczan morfiny i chlorowodorek naltreksonu).
Zohydro jest agonistą opioidowym o wysokiej sile działania, sprzedawanym w postaci kapsułek, bez cech odstraszających przy miażdżeniu i wstrzykiwaniu. FDA wyjaśnił, że zatwierdził Zohydro na tej podstawie, że jest bezpieczny i skuteczny w bólu, gdy jest stosowany zgodnie z zaleceniami i może zmniejszyć ryzyko toksycznego wpływu na wątrobę, ponieważ, w przeciwieństwie do innych preparatów z hydrokodonu, nie zawiera acetaminofenu. Jednak w grudniu 2012 r. Własny komitet doradczy agencji zagłosował 11 do 2 przeciwko zatwierdzeniu, wzywając do dodatkowych zabezpieczeń przed niewłaściwym wykorzystaniem i przekierowaniem. Adwokaci generalni z 29 stanów zwrócili się do FDA o ponowne rozpatrzenie zatwierdzenia Zohydro. Deklarując sytuację nadzwyczajną w zakresie zdrowia publicznego w związku z utratą życia w wyniku przedawkowania i powołując się na brak cech odstraszających i odstraszających, gubernator Massachusetts Deval Patrick podjął ostatnio niezwykły krok polegający na zakazaniu przepisywania i wydawania Zohydro w jego stanie. Zogenix, producent Zohydro, szybko i skutecznie zakwestionował działania gubernatora w sądzie federalnym. Po zniesieniu tego zakazu sędzia Rya W. Zobel przyznał się do obaw związanych z możliwym niewłaściwym wykorzystaniem Zohydro, ale stwierdził, że federalna władza FDA przeciwdziała prawu państwowemu, a zakaz stosowania tego leku uniemożliwiłby dostęp dla pacjentów cierpiących z powodu bólu.
Inne państwa podejmują różne działania. Po tym jak jego stanowy komisarz ds. Zdrowia wyraził konsternację nad aprobatą Zohydro przez FDA i wezwał do wyprzedzenia potencjalnych problemów, gubernator Vermont Peter Shumlin ogłosił nadzwyczajne przepisy, które wymagają od pacjentów wyrażenia świadomej zgody i wymagały od lekarzy przepisujących lek przestrzeganie określonych praktyk , od testów na obecność narkotyków po dalszą opiekę
[więcej w: lekarz medycyny pracy warszawa centrum, chlorella zastosowanie, medycyna po dyplomie konferencje ]

Powiązane tematy z artykułem: chlorella zastosowanie lekarz medycyny pracy warszawa centrum medycyna po dyplomie konferencje