Prawidlowej ocenie przypadlosci zoladkowych czesto przeszkadza wybitny udzial w obrazie klinieznym ogólnej nerwowosci

Prawidłowej ocenie przypadłości żołądkowych często przeszkadza wybitny udział w obrazie klinieznym ogólnej nerwowości. Ta właśnie okoliczność jest najczęstszą przyczyną mylnego rozpoznania przewlekłego zapalenia żołądka zamiast jego nerwicy i na odwrót. W obrazie radiologicznym za przewlekłym zapaleniem żołądka przemawia zespół złożony z następujących objawów: 1) zgrubienie fałdów błony śluzowej żołądka z ząbkowaniem krzywizny większej; tego objawu nie ma w postaci zanikającej; 2) wzmożone napięcie ściany żołądka; 3) żywe ruchy robaczkowe; 4) przeważnie wyraźna bolesność uciskowa części żołądka naj silniej spastycznie skurczonej, zatem przede wszystkim części odźwiernikowej. Rozpoznanie różnicowe przewlekłego zapalenia żołądka od innych chorób podam w opisie tych chorób. Wywiady oraz stan innych narządów umożliwiają odróżnienie przewleklego zapalenia pierwotnego od wtórnego. Różnicowanie postaci przewlekł ego zapalenia żołądka nie zawsze da się przeprowadzić bez badania wziernikowaniem żołądka, zwłaszcza wobec istnienia postaci przej ściowych. Za przewlekłym nieżytem śluzowym przemawiają: 1) brak łaknienia oraz bólów w dołku sercowym; 2) złe wyrabianie miazgi pokarmowej; 3) obfita ilość śluzu w zawartości żolądkowej; 4) przeważnie obniżona kwaśność soku żołądkowego. [hasła pokrewne: wykaz lekarzy medycyny pracy, neurolog od czego, chlorella zastosowanie ]

Powiązane tematy z artykułem: chlorella zastosowanie neurolog od czego wykaz lekarzy medycyny pracy