Posts Tagged ‘odzież medyczna’

USZKODZENIE MOCZOWODU

Monday, July 25th, 2016

Obwodowy kikut moczowodu podwiązujemy i odpalamy, ranę sączkujemy szeroko. W razie uszkodzenia moczowodu podczas operacji w jamie miednicy małej możemy zrobić małe nacięcie pęcherza i wszczepić dośrodkowy kikut moczowodu. Udaje się to w przypadkach uszkodzenia moczowodu w pobliżu pęcherza. Gładkie przecięcie moczowodu w odcinkach wyższych wymaga w warunkach operacji aseptycznej nałożenia szwu moczowodu. W operacjach z powodu raka ograniczamy się do zamknięcia obu kikutów moczowodowych, a nerkę usuwamy ewentualnie później. [więcej w: laserowe usuwanie owłosienia, odzież medyczna, kwas hialuronowy ]

USZKODZENIA NARZADÓW MOCZOWYCH POCHODZENIA URAZOWEGO

Saturday, July 16th, 2016

USZKODZENIA NARZĄDÓW MOCZOWYCH POCHODZENIA URAZOWEGO l. URAZY NERKI Obrażenie zamknięte nerki powstaje w następstwie urazów tępych, obrażenie otwarte rany w następstwie postrzałów i ran kłutych. W obu przypadkach może dojść równocześnie do uszkodzenia narządów sąsiednich, jak otrzewna itp. Niebezpieczeństwo związane z tymi obrażeniami, to krwotok i naciek moczowy. a) Jeżeli w następstwie urazu tępego występuje ból i obrzmienie okolicy lędźwiowej oraz krwiomocz, rozpoznajemy obrażenie nerki. Najczęstszym i najbardziej znamiennym objawem jest krwio mocz, który nie występuje tylko wtedy, gdy dojdzie do odruchowego zahamowania wydzielniczej czynności nerki lub oderwania moczowodu od nerki. [przypisy: odzież medyczna, Depilacja laserowa, Laserowe usuwanie blizn ]