Posts Tagged ‘Laserowe usuwanie blizn’

Zakazenie lozyska po gruczolaku

Saturday, July 23rd, 2016

Przetoka moczowa po wyłuszczeniu pozałonowym gruczołu krokowego. Po wprowadzeniu cewnika Foleya mocz przestaje niekiedy natychmiast sączyć się z przetoki pozałonowej. 3. Zakażenie łożyska po gruczolaku. Zakażenie zwykle zostaje poprzedzone powstaniem przetoki moczowej. Po wystąpieniu pierwszych objawów zakażenia należy wykonać przeciwnacięcie od strony krocza, aby zapewnić odpływ wydzieliny i zapobiec śmiertelnej ropowicy moczowej. 4. Do rzadkich powikłań należą: utrzymywanie się przetoki moczowej, przepuklina ścienna brzucha, zwężenie cewki moczowej, nietrzymanie moczu Do zalet operacji Millina należą: usuwanie gruczolaka pod kontrolą wzroku, technika operacyjna polegająca na preparowaniu anatomicznym, brak wstrząsu pooperacyjnego, bezbolesny przebieg pooperacyjny, skrócenie ukresu pobytu chorego w szpitalu. [przypisy: lidl gazetka, przeszczep włosów, Laserowe usuwanie blizn ]

Cewnikowanie pecherza

Friday, July 22nd, 2016

Główne zadanie leczenia polega na tym, by zapobiec możliwości nacieku moczowego i zapewnić odpływ moczu Uszkodzenie pęcherza moczowego A. Pierwsza pomoc. Cewnikowanie pęcherza Jeżeli chory, który doznał urazu pęcherza lub cewki moczowej, skarży się na bolesne parcie na mocz, a nie może moczu oddać, pierwszym odruchem lekarza jest próbować cewnikowania pęcherza; rozpatrzmy, czy tego rodzaju postępowanie jest uzasadnione. Wprowadzenie cewnika do pęcherza po urazie mija się z celem bez względu na to, czy obrażenie ściany pęcherza jest zewnątrzotrzewnowe, czy wewnątrzotrzewnowe; nie tylko nie zapobiegamy w ten sposób powstaniu nacieku moczowego, lecz stwarzamy warunki do rozwoju zakażenia. [przypisy: badanie nasienia, Laserowe usuwanie blizn, Choroba Scheuermanna ]