Posts Tagged ‘Choroba Scheuermanna’

Najczestszym i najbardziej znamiennym objawem jest krwio mocz

Tuesday, July 26th, 2016

W początkowym okresie wobec braku wyraźnych objawów z zabiegiem można zaczekać, a operacyjnie wkraczamy tylko w przypadku groźnego dla życia krwotoku; Wiemy z doświadczenia klinicznego, że w uszkodzeniu nerki krwotok jest groźny tylko wówczas, gdy doszło równocześnie do pęknięcia otrzewnej i krwotoku do jamy brzusznej. W krwawieniu zewnętrznym lub do przestrzeni pozaotrzewnowej ograniczamy się na razie do leczenia zachowawczego. Rozpoznanie krwotoku do wolnej otrzewnej napotyka na poważne trudności. Jeżeli prócz bólu okolicy nerkowej i krwiomoczu mamy szybkie pogarszanie się stanu ogólnego, a obrzmienia okolicy lędźwiowej brak, zachodzi duże prawdopodobieństwo krwawienia do jamy brzusznej. [podobne: Choroba Scheuermanna, przeszczep włosów, badanie nasienia ]

Dokladne zszycie torebki zapobiega krwawieniu wtórnemu i powstaniu przetoki moczowej

Monday, July 25th, 2016

Następnie usuwamy paski gazy z bocznych kątów rany i zamykamy torebkę gruczołu krokowego szwami węzełkowymi katgutowymi. Dokładne zszycie torebki zapobiega krwawieniu wtórnemu i powstaniu przetoki moczowej; podczas zszywania brzegów torebki należy strzec się przypadkowego uchwycenia w szwy ściany pęcherza. Linię szwów przysypujemy penicyliną i proszkiem sulfonamidowym. Po włożeniu rurki gumowej w okolicę szwów torebki zszywamy ranę operacyjną pozostawiając rurkę w ranie. Operację uzupełniamy obustronnym, częściowym wycięciem nasieniowodów. Cewnik przepłukujemy 3,8010 roztworem cytrynianu sodowego, by usunąć skrzepy krwi. [podobne: odzież robocza, Choroba Scheuermanna, krem z kwasem hialuronowym ]