Posts Tagged ‘badanie nasienia’

Najczestszym i najbardziej znamiennym objawem jest krwio mocz

Tuesday, July 26th, 2016

W początkowym okresie wobec braku wyraźnych objawów z zabiegiem można zaczekać, a operacyjnie wkraczamy tylko w przypadku groźnego dla życia krwotoku; Wiemy z doświadczenia klinicznego, że w uszkodzeniu nerki krwotok jest groźny tylko wówczas, gdy doszło równocześnie do pęknięcia otrzewnej i krwotoku do jamy brzusznej. W krwawieniu zewnętrznym lub do przestrzeni pozaotrzewnowej ograniczamy się na razie do leczenia zachowawczego. Rozpoznanie krwotoku do wolnej otrzewnej napotyka na poważne trudności. Jeżeli prócz bólu okolicy nerkowej i krwiomoczu mamy szybkie pogarszanie się stanu ogólnego, a obrzmienia okolicy lędźwiowej brak, zachodzi duże prawdopodobieństwo krwawienia do jamy brzusznej. [podobne: Choroba Scheuermanna, przeszczep włosów, badanie nasienia ]

Cewnikowanie pecherza

Friday, July 22nd, 2016

Główne zadanie leczenia polega na tym, by zapobiec możliwości nacieku moczowego i zapewnić odpływ moczu Uszkodzenie pęcherza moczowego A. Pierwsza pomoc. Cewnikowanie pęcherza Jeżeli chory, który doznał urazu pęcherza lub cewki moczowej, skarży się na bolesne parcie na mocz, a nie może moczu oddać, pierwszym odruchem lekarza jest próbować cewnikowania pęcherza; rozpatrzmy, czy tego rodzaju postępowanie jest uzasadnione. Wprowadzenie cewnika do pęcherza po urazie mija się z celem bez względu na to, czy obrażenie ściany pęcherza jest zewnątrzotrzewnowe, czy wewnątrzotrzewnowe; nie tylko nie zapobiegamy w ten sposób powstaniu nacieku moczowego, lecz stwarzamy warunki do rozwoju zakażenia. [przypisy: badanie nasienia, Laserowe usuwanie blizn, Choroba Scheuermanna ]