Oparte na sekwencjach odkrycie Bradyrhizobium enterica w zespole Cord Colitis Syndrome

Immunosupresja wiąże się z wieloma idiopatycznymi zespołami klinicznymi, które mogą mieć przyczyny infekcyjne. Postawiono hipotezę, że syndrom zapalenia jelita grubego, powikłanie hematopoetycznego przeszczepu komórek macierzystych pępowiny, jest zaraźliwy. Metody
Przeprowadziliśmy sekwencjonowanie DNA z użyciem shotgunu na czterech zarchiwizowanych, zatopionych w parafinie, endoskopowych próbkach z biopsji okrężnicy, uzyskanych od dwóch pacjentów z zapaleniem okrężnicy przewodu. Przeprowadzono obliczeniową subtrakcję ludzkich i znanych sekwencji drobnoustrojów i złożenie resztkowych sekwencji do bakteryjnego genomu szkicu. Wykorzystaliśmy testy polimerazy-reakcja łańcuchowa (PCR) i fluorescencyjną hybrydyzację in situ, aby określić, czy odpowiednia bakteria była obecna u dodatkowych pacjentów i kontroli.
Wyniki
Sekwencjonowanie DNA próbek biopsyjnych ujawniło ponad 2,5 miliona odczytów sekwencyjnych, które nie pasowały do znanych organizmów. Sekwencje te zostały obliczeniowo połączone w genom roboczy o wielkości 7,65 Mb, wykazując wysoki stopień homologii z genomami bakterii w rodzaju bradyrhizobium. Odpowiednia nowo odkryta bakteria została tymczasowo nazwana Bradyrhizobium enterica. PCR zidentyfikował sekwencje nukleotydów B. enterica w próbkach biopsyjnych od wszystkich trzech dodatkowych pacjentów z zapaleniem okrężnicy przewodu, którego próbki zostały przebadane, podczas gdy sekwencje B. enterica były nieobecne w próbkach pobranych od zdrowych kontroli i pacjentów z rakiem okrężnicy lub chorobą przeszczep przeciwko gospodarzowi.
Wnioski
Zebraliśmy nowy genom bakteryjny drożdży z bezpośredniego sekwencjonowania próbek tkanek od pacjentów z zapaleniem okrężnicy przewodu. Skojarzenie tych sekwencji z zapaleniem jelita grubego sugeruje, że B. enterica może być oportunistycznym ludzkim patogenem. (Finansowane przez National Cancer Institute i inne.)
Wprowadzenie
Allogeniczny hematopoetyczny przeszczep komórek macierzystych (HSCT) jest kamieniem węgielnym terapii u pacjentów z określonymi chorobami hematologicznymi i wiąże się z ryzykiem wystąpienia poważnych powikłań.1,2 Terapia warunkująca i antybakteryjna może mieć bezpośrednie działanie toksyczne i zmieniać mikrobiom jelitowy.3 Immunosupresja a ograniczona skuteczność immunologicznie nieskutecznych komórek macierzystych w HSCT pępowiny może powodować infekcje zagrażające życiu, szczególnie w pierwszym roku po transplantacji.4 Toksyczność żołądkowo-jelitowa jest powszechna po HSCT i może objawiać się klinicznie jako zapalenie okrężnicy. 5-8 Kilka typów zapalenia jelita grubego dotyczy pacjentów poddawanych przeszczepowi; obejmują one typy bakteryjne, wirusowe i pasożytnicze, a także zapalenie okrężnicy związane z chorobą przeszczep przeciwko gospodarzowi (GVHD) .7,8
Ostatnio opisano syndrom zapalenia okrężnicy, który wydaje się być unikalny dla pacjentów poddawanych HSCT pępowinowej.9 Zespół nazywany zapaleniem okrężnicy jest klinicznie i histopatologicznie odmienny od innych znanych przyczyn zapalenia okrężnicy u pacjentów poddawanych HSCT.
[hasła pokrewne: olej kokosowy, olejek kokosowy na włosy, olejek jojoba ]