Nowatorska kanceropatia w nadciśnieniu tętniczym płuc AD 5

Warianty te zostały potwierdzone w sekwencjonowaniu Sanger i przetestowane u dostępnych członków rodziny i stwierdzono segregację z chorobą (ryc. 1B i 1C). Przebadaliśmy dodatkowe 82 niespokrewnione probandy z rodzin z rodzinnym tętniczym nadciśnieniem płucnym i 230 pacjentów z idiopatycznym tętniczym nadciśnieniem płucnym dla mutacji w KCNK3. Wśród tej ostatniej grupy pacjentów znaleźliśmy trzy nowe substytucje heterozygotycznych aminokwasów: T8K, E182K i Y192C. Oczekiwano, że wszystkie pięć dodatkowych wariantów będzie szkodliwych. Mutacje KCNK3 stwierdzono u 3 z 230 uczestników (1,3%) w kohorcie pacjentów z idiopatycznym tętniczym nadciśnieniem płucnym oraz u 3 z 93 uczestników (3,2%) w kohorcie probantów z chorobą rodzinną. Kliniczne fenotypy nosicieli mutacji
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kliniczna siedmiu pacjentów z tętniczym nadciśnieniem płucnym z mutacjami KCNK3. W trzech rodzinach z rodzinnym tętniczym nadciśnieniem płucnym dwóch z dziewięciu członków rodziny, którzy odziedziczyli mutację KCNK3, nie miało oznak choroby, co sugeruje niepełną penetrację. Wśród wszystkich pacjentów z klinicznymi objawami nadciśnienia płucnego (rodzinnego lub idiopatycznego) wiek rozpoznania wynosił od 8 do 44 lat (Tabela 1). Zarówno kobiety, jak i mężczyźni byli dotknięci. Żaden pacjent nie otrzymał odpowiedzi na ostry atak naczyniorozkuracyjny. Trzech pacjentów ostatecznie wymagało transplantacji płuc. Analiza histopatologiczna dla jednego pacjenta po przeszczepieniu płuc przedstawiono na ryc. w dodatkowym dodatku. Ustalenia obejmowały przerost mediów tętnic płucnych i postępującą, uogólnioną dylatację tętniczą z tworzeniem złożonych zmian splotu plexiform.
Badania funkcjonalne ludzkiego kanału KCNK3
Rysunek 2. Rysunek 2. Analiza topologiczna ludzkiego KCNK3 (hKCNK3) Dopasowanie kanału i sekwencji do innych członków rodziny kanałów KCNK. Panel A pokazuje analizę topologiczną kanału hKCNK3, wskazując pozycje mutacji, które zostały zidentyfikowane w tym badaniu. Panel B pokazuje dopasowanie sekwencji aminokwasowych KCNK3 z trzema innymi wrażliwymi na kwas członkami rodziny kanałów KCNK i KCNK1. Pozycje mutacji są oznaczone różnymi kolorami. COOH oznacza C-koniec.
KCNK3 koduje wrażliwy na pH kanał potasowy w nadrodzie dwuporowej17. Podstawową rolą kanałów KCNK3 jest kontrola spoczynkowego potencjału błonowego w wielu typach komórek, w tym ludzkich komórkach mięśni gładkich tętnicy płucnej, 17 i przyczynianie się do relaksacja tętnic poprzez działanie komórek mięśni gładkich. Kanały KCNK3 nie mają zależności od napięcia. Wyrównanie kanału KCNK3 z innymi kanałami potasowymi z dwiema porami ujawnia, że większość mutacji znalezionych w tym badaniu wystąpiła przy zachowanych resztach, które prawdopodobnie były krytyczne dla funkcji (Figura 2).
Rysunek 3
[więcej w: rehabilitacja niemowląt, olejek arganowy do włosów, olej lniany ]

Powiązane tematy z artykułem: olej lniany olejek arganowy do włosów rehabilitacja niemowląt